מספר נשאי ה – HIV החדשים באנגליה ירד ב33%! אבל, מה זה בעצם אומר?

מספר נשאי הHIV החדשים בקרב גברים הומוסקסואלים באנגליה ירד ב-33%! אבל… האם אנחנו באמת מבינים מה רשום בה? מה זה אומר "כמות נשאי הHIV החדשים"? למה בעצם כמות הנשאים ירדה? מה זה בכלל PrEP?

כדי לעשות קצת סדר בבלאגן,

בכל שנה אנחנו בודקים כמה אנשים אובחנו עם HIV באותה שנה ומשווים את הנתונים למה קרה בשנה הקודמת. השנה באנגליה גילו שהייתה ירידה של בערך 33% במספר הנשאים החדשים שהתגלו בקרב גברים הומוסקסואלים יחסית לשנה שלפניה, נתון שהוא מאוד מרשים.

כשניסו להבין מה הוביל לירידה שנמדדה באותה שנה, ניסו לקשר זאת לעובדה שב-2016 המון גברים הומוסקסואלים בלונדון קנו PrEP דרך האינטרנט. בקצרה, ובלי לעשות ספויילר לפוסט שנפרסם בהמשך: PrEP זו תרופה ניסיונית שנוטלים פעם ביום ואמורה למנוע הדבקה ב-HIV – קצת כמו גלולה למניעת הריון. התרופה עדיין לא מאושרת באנגליה (וגם לא בארץ), אבל אותם גברים המצוינים בכתבה קנו אותה ברשת וכך שמו את ידם עליה. אז האם זו אכן הסיבה לירידה? לא בטוח; יכולות להיות גם הרבה סיבות אחרות לתוצאות, אבל זו סיבה אפשרית שכותבי המאמר חשבו עליה.

הרשת מלאה בכתבות שאנחנו לא תמיד מבינים ולא תמיד זוכרים להתסכל עליהם לעומק. כמות הידע המפוזרת באינטרנט עצומה ואנחנו לא תמיד מצליחים לנווט בין המקורות או יודעים לאן לפנות כדי לקבל מידע אמין.

לכן ישבנו הצוות של המרפאה הפתוחה וחשבנו איך אפשר להנגיש את המידע הזה. ככה קמה לה פינה חדשה שאנחנו קוראים לה "מידע מדבק מאוד!"- פינה חודשית בה נעלה לכאן כתבות על נושאים שמעניינים אתכם ואתכן! כל מה שנשאר לכם ולכן זה לכתוב לנו על מה אתם ואתן רוצים או רוצות לדעת; אפשר לעשות זאת דרך הודעה פרטית לדף בפייסבוק או לשלוח לנו מייל לכתובת hiv-clinic@www.joh.org.il

נתראה בחודש הבא 🙂

צוות המרפאה הפתוחה,

בדיקות HIV אנונימיות ומהירות

כל יום ראשון בין 17:00-20:30

רחוב הסורג 2, קומה 1, ירושלים

  1. https://www.newscientist.com/article/2120186-new-hiv-infections-in-gay-men-have-dropped-by-a-third-in-england/

שתפו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד כתבות שיעניינו אותך